- Het verzorgen van de complete financiële administratie;
- Het administreren en verwerken van mutaties in het eigenaarsregister;
- Het op verzoek schriftelijk informeren van de voorzitter en/of bestuur over eigendomsoverdrachten binnen de VvE;
- Het verstrekken van verenigingsinformatie aan nieuwe eigenaars;
- Het incasseren en administreren van de door eigenaars verschuldigde jaarlijkse servicebijdrage en/of andere financiële verplichtingen betreffende de vereniging conform de vastgestelde en goedgekeurde begroting;
- Het verzorgen van correspondentie met betrekking tot financiële en administratieve zaken aangaande de vereniging;
- Het betalen van facturen, eventueel na goedkeuring van het bestuur en/of de kascommissie;
- Het opmaken en versturen van de balans en het exploitatieoverzicht over het afgelopen boekjaar;
- Het jaarlijks, ten behoeve van de algemene ledenvergadering, opstellen van een conceptbegroting en het conform de splitsingsakte berekenen van de jaarlijkse servicebijdrage per eigenaar;
- Vooruitlopend op de algemene ledenvergadering ter goedkeuring aan de kascommissie voorleggen van de opgestelde jaarstukken;
- Het jaarlijks overmaken van reservegelden naar een spaarrekening;
- Het zorgdragen voor het voldoende verzekeren en verzekerd houden van de gemeenschappelijke delen van het gebouw en/of gebouwencomplex conform de akte van splitsing;
- Het afhandelen van alle verzekeringszaken aangaande de gemeenschappelijke delen van de vereniging, met inbegrip van de afwikkeling schademeldingen;
- Het jaarlijks organiseren, bijwonen en notuleren van de algemene ledenvergadering;
- Het binnen één maand na vergadering opstellen en versturen van de notulen;
- Het uitvoeren van actiepunten van besluiten voortvloeiend uit de vergaderingen;
- Het toezicht houden op de naleving van het reglement van splitsing, de akte van splitsing, de tijdens algemene ledenvergadering genomen besluiten en het vastgestelde huishoudelijk reglement;
- Het rekening houden met de wettelijk bewaartermijn en archiveren van stukken van de vereniging.
- Het behandelen van alle aangelegenheden die verband houden met het gemeenschappelijk dagelijks onderhoud;
- Het doen verhelpen van bouwkundige klachten betrekking hebbende op de “gemeenschappelijke delen” zoals daklekkage, een verstopte hemelwaterafvoer en een verstopt riool, rekening houdend met het conform vergadering vastgestelde mandaat;
- Het voorzien van de daartoe aangewezen bestuurslid of commissie van een overzicht met servicenummers;
- Het (steeksproefgewijs) of na signalering, danwel in ovelg met een daartoe aangewezsen bestuurs- en of commissielid, controleren van de uitgevoerde werkzaamheden aan de hand van de geaccordeerde opdrachten van de klachtmelder en de aannemer
- Het adviseren van de vereniging inzake dagelijks onderhoud;
- In geval van twijfel ter plaatse beoordelen of en op welke wijze een bepaalde reparatie gewenst is.
- Het zo nodig afsluiten en beheren van de onderhoudscontracten ten behoeve van technische installaties en gemeenschappelijke voorzieningen;
- Het controleren en verwerken van de ter zake ontvangen facturen;
- Het (steeksproefgewijs) of na signalering, dan wel in overleg met een daartoe aangewezen bestuurs- en/of commissielid, controleren van de geleverde diensten zoals schoonmaakwerkzaamheden ten behoeve van de gezamenlijke eigenaars.
- Het in overleg met de technische commissie of het bestuur opstellen van een meerjaren onderhoudsplanning met betrekking tot het te verwachten onderhoud gedurende de komende twintig jaar.
- Het met de technische commissie of het bestuur jaarlijks verrichten van een inspectie van het complex teneinde de meerjaren onderhoudsplanning conform de laatste financiële en technische ontwikkelingen aan te passen;
- Het jaarlijks vervaardigen van een onderhoudsplanning van het komend jaar te verwachten planmatig onderhoud en de hiervoor benodigde reservering;
- Het in overleg met de technische commissie en/of bestuur opvragen van offertes op basis van een conform meerjaren onderhoudsplanning onderbouwde werkomschrijving;
- Het met de technische commissie en /of bestuur vergelijken en beoordelen van offertes
- Het ter vergadering inbrengen en bepreken van de ontvangen offertes;
- Het conform vergaderbesluit opdragen van de werkzaamheden.
Voor VvE beheer zijn extra werkzaamheden tegen een vastgestelde uurtarieven mogelijk
- Het verzenden van de uitnodigingen inclusief vergaderstukken van extra vergaderingen;
- Het voorbereiden en voorzitten van de extra vergadering;
- Het bijwonen en notuleren van een extra vergadering;
- Het verzorgen van verzending van de notulen voortvloeiend uit de extra vergadering;
- Het voeren van incasso procedures.
- Administratiekosten bij overdracht van appartementsrecht voor zowel voor de nieuwe als de oud gerechtigde(n) bedragen € 65,-
- Administratiekosten per appartement in geval van beëindiging van de overeenkomst met Multipath Vastgoed B.V. bedragen € 30,-, (met een maximum van € 300,-)
- Bemoeiingen m.b.t. de verhuur van moeilijk verhuurbare ruimten
- Het begeleiden en voeren van incassoprocedures
- Het begeleiden of voeren van procedures inzake omvang van de betalingsverplichting
- Het begeleiden of voeren van ontruimingsprocedures
- Het voorbereiden, begeleiden en controleren van restauraties, verbeteringswerkzaamheden, verbouwingen en omvangrijke onderhoudswerkzaamheden
- Het verwerken van de gevolgen van gewijzigde of nieuwe vormen van de overheid m.b.t. het beheer of vve management (bijv. waarderingsstelsels)
- Bemoeiingen met overheidsinstanties
- Onderhoudszaken uitgevoerd door eigen onderhoudsdienst
De extra werkzaamheden worden afzonderlijk op basis van uurtarief in rekening gebracht,
Administratief uurtarief € 75,00
Makelaar uurtarief € 165,00
Assistent makelaar € 85,00
Onderhoudsdienst uurtarief € 35,00
Alle genoemde tarieven zijn exclusief btw